הרשמה לרשימת התפוצה
 
 
להרשמה טוען נתונים...
 

כיצד ניתן להקל על ילדינו בנשיאת תיקי גב

 
 
 
כאבי גב וכתפיים... חולשת שרירים.... ידיים נרדמות... פגיעה ביציבה... עייפות...
 
האם ילדכם סובל מסימפטומים דומים בעקבות סחיבה של תיק גב ?
תיק גב כבד הנתלה על הכתף במשך 12 שנה ויוצר עומס על עמוד השדרה בשלבי הגדילה, עלול לגרום לבעיות גב כרוניות שיימשכו לבגרות. סחיבה של משקל רב מידי בתיק, או נשיאה לא נכונה עלולים להוביל לכאבים, מתיחת שרירים, שינויים במבנה הפיתול של עמוד השדרה, שינויים ביציבה, פגיעה ברקמות הרכות ועוד...
 
בארה"ב מדווחות כ-5000 פניות לחדרי מיון בכל שנה כתוצאה מפגיעה הקשורה לתיקי גב
נשיאת ילקוט יומיומית עלולה לגרום גם לפגיעה אקוטית וגם לנזק ארוך טווח.
 
כיצד בדיוק נשיאת תיק גב עלולה לגרום לנזק בעמוד השדרה?
ההיגיון הפשוט אומר לנו שתיק גב כבד הנישא בדרך לא בטוחה, במשך שנים, יום-יום, אכן עלול לגרום למתח על עמוד השדרה המתפתח. במעט השקעה בחינוך, ידע וזמן, ילדכם יוכל לשאת את ילקוטו בדרך בטוחה שתמנע פציעות או פגיעות בעמוד השדרה.
 
גורמי הסיכון שבנשיאת תיק גב:
תיק גב השוקל מעל 15% ממשקל הילד (10% בכיתות הנמוכות)
אריזה לא נכונה של החפצים בתוך התיק
התאמה לא נכונה של התיק לגב
נשיאת התיק על גבי כתף אחת
       נשיאת התיק ביד אחת מידית הנשיאה העליונה
 
מה אנחנו יכולים לעשות?
הורים יכולים להפחית את הסיכון להתפתחותן של בעיות בריאותיות בארבעה צעדים חשובים:
קניית תיק גב טוב ומתאים
אריזה נכונה של החפצים בתוך התיק
הקפדה על הרמה נכונה ונשיאה נכונה
      השגחה על משקל התיק
** לקריאת מידע מפורט לחץ כאן
 
גורמים היכולים לעזור
פנו אל המרפאה בעיסוק הקרובה לאזור מגורכם. מרפאה בעיסוק יכולה לעזור בהתאמת תיק הגב, בהדרכה לקנייה, להרמה ונשיאה בטוחה ובהדרכה לאריזה נכונה של התיק.
 
נכתב על ידי נירה קניגל, מרפאה בעיסוק מוסמכת בתחום התפתחותי,
בהנחיית ד"ר אורית שנקר וד"ר אסנת בר-חיים ארז, ביה"ס לריפוי בעיסוק של האוניברסיטה העברית.