נובמבר 2004, כרך 13, מס' 4

 
 
השקפתן של חמש מרפאות בעיסוק בתחום הילדים על טיפול נוירו-התפתחותי (NDT) הנשען על מחקר איכותני
מאת: Margaret Kaplan, Ethel Frohlich, Baila Steinman
מילות מפתח: טיפול נוירו-התפתחותי, הינזקויות נוירו-מוטוריות, עיכוב התפתחותי
 
תקציר:
במהלך השנים השתנתה הגישה הנוירו-התפתחותית (NDT) בעקבות תיאורית המערכות וראיות מחקריות עדכניות מתחומים אחרים, כגון למידה מוטורית, שליטה מוטורית והתפתחות מוטורית. מחקר זה מתאר איך חמש מרפאות בעיסוק, בעלות ניסיון שהוכשרו לפי גישת ה-NDT, משלבות את הגישה בעבודתן עם ילדים ומשפחותיהם. השקפותיהן של המרפאות בעיסוק גובשו בעקבות ראיונות אינטנסיביים ובאמצעות רצף של שיטות ניתוח השוואתיות של נתונים איכותניים. הפרשנות והיישום העדכניים שלNDTמתוארים באמצעות נושאים שדנו בהם  המרפאות בעיסוק. נדונים גם היחסים שבין הממצאים למגמות עכשוויות בהתערבות הממוקדת במשפחה וגם ההתמקדות במטרות תפקודיות.
 
 
A qualitative study of five pediatric occupational therapists' perspectives of Neuro-developmental treatment
 
Summary:
The Neuro-Developmental Treatment (NDT) approach has changed over time in response to systems theory and current research evidence from other disciplines such as motor learning, motor control and motor development. This study describes how five experienced and NDT-trained occupational therapists incorporate NDT into their work with children and families. Perspectives of the participants were gained through intensive interviewing and constant comparative analysis methods of qualitative data analysis. A description of the current interpretation and practice of NDT is expressed through themes discussed by the participants. The relationship of the findings to current trends in family-centered care and focus on functional goals is discussed.